Maturitní okruhy z estetické výchovy výtvarné 2025/26

 

 Význam umění a estetického cítění pro člověka, vznik, druhy a vývoj technik výtvarného umění 

 Umění pravěku a jeho přesah 

 Umění starověkých kultur Mezopotámie a Egypta 

 Umění antického Řecka a Říma 

 Ranně křesťanské umění východu a západu 

 Románské umění v Evropě a v Čechách 

 Gotické umění v Evropě a v Čechách 

 Renesanční umění v Evropě a v Čechách 

 Baroko a rokoko v Evropě a v Čechách 

 Klasicismus a historizující slohy 19. století, specifický vývoj českého umění 19. století v Čechách 

 Romantismus a realismus. 

 Impresionismus, postimpresionismus a pointilismus. 

 Secese a symbolismus, vídeňská secese 

 Expresionismus, fauvismus, kubismus, futurismus 

 Umělecké hnutí dada, surrealismus 

  Abstraktní umění 20. století, op-art 

 Pop-art, nová figurace, hyperrealismus 

 Akční umění, konceptuální umění, nová média ve výtvarném umění, postmoderna, AI ve výtvarném umění 

 Architektura a design 20. a 21. století, modernismus, funkcionalismus, Bauhaus 

 Gender v umění, výtvarné skupiny 20. století a 21. století 

 Vybraný umělec jako můj vzor, charakteristiky, přehled díla  

 

Součástí maturitní zkoušky bude identifikace obrazové ukázky, vázané k vylosovanému okruhu 

 

 

Praktická část maturitní zkoušky: 

 

Student během maturitní zkoušky obhajuje výtvarnou maturitní práci, jejíž téma a zpracování konzultuje s vedoucím práce. Součástí je i představení výtvarné maturitní práce v teoretické části, v rozsahu minimálně 5 stran. 

Příspěvek byl publikován v rubrice maturita a jeho autorem je Mgr. Luděk Rychtr. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *