Ukončení projektu IROP

V rámci České republiky byla naše škola jedním z pěti gymnázií, kterým se v roce 2018 podařilo uspět v celorepublikové výzvě č. 56 „Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání“.
Projekt jsme pojmuli jako malý technologický projekt, jehož cílem bylo umožnit žákům pracovat s moderními technologiemi, které jsou mimo finanční možnosti naprosté většiny rodičů.
Povinnou součástí projektu bylo zpřístupnění zvýšeného přízemí pro vozíčkáře. Díky tomu se může účastnit školní výuky i jedna naše studentka, která je po nedávné dopravní nehodě upoutána na invalidní vozík. Věříme, že dočasně, a přejeme jí brzké uzdravení.
Za pomoc s administrací projektu děkujeme Královéhradeckému kraji a za dobře provedené stavební práce děkujeme vrchlabské firmě STAS. Zástupcům města Vrchlabí děkujeme za celkovou pomoc, bez které bychom se těžko obešli a těšíme se na další spolupráci.

Národním parkem České Švýcarsko nás provázel Václav Sojka

Profesionální fotograf a ochranář Václav Sojka připravil pro třídu 2. B velmi zajímavou exkurzi Národním parkem České Švýcarsko. Exkurze se konala v říjnu a přibrali jsme i žáky navštěvující čtvrteční kroužek biologie.

Bod č.1 – Vysoká Lípa, hotel Lípa.
Bod č.2 – Prohlídka vesnické památkové zóny Vysoká Lípa. Výklad o hrázděných a roubených domech s podstávkou. Případně výstup na Zámecký vrch. Vyhlídka na Jetřichovické vyhlídky.
Bod č.3 – Průchod Kostelní stezkou. Jedná se o trasu původně středověké kostelní stezky. Ta sestupuje boční roklí do kaňonu říčky Kamenice. Cestou místo s pozůstatky slovanské dehtařské pece.
Bod č.4 – Soutěska Kamenice, u zbytků kamenného mostu. Přednáška o kamenném mostu, povodních, mezolitickém sídlišti, lososech, zkamenělinách atd.
Bod č.5 – Dolský mlýn. Romantická zřícenina původně středověkého mlýna. Přednáška o historii místa a filmových pohádkách zde natočených.
Bod č.6 – Okrouhlík. Přednáška o geologické zajímavosti a o pravěkém osídlení zdejšího místa. Ukázka pohraničního opevnění z roku 1938 spojená s výkladem.
Bod č.7 – Královský smrk. Výklad o starých stromech a kůrovcové kalamitě.
Bod č.8 – Jetřichovická Bělá. Přednáška o vodě v pískovcové krajině a životě v ní. Odborný výklad o sokolech a dalších vzácných obyvatelích NP České Švýcarsko. Výklad o fotografování zvířat.
Bod č.9 – Jetřichovice

Volnočasový kroužek „3D modelování“ pro žáky VG

Od pátku 25. 10. 2019 začíná ve škole nový kroužek „3D modelování“. Je určen pro žáky vyššího gymnázia (primárně pro maturanty) a bude se konat v pátek od 14:00 hodin. Náplní kroužku v obvyklé délce trvání 90 minut bude 3D skenování, 3D úpravy v programu Autodesk Fusion 360 / ThinkerCAD a 3D tisk. Čtvrteční kroužek informatiky pro nižší gymnázium bude přerušen přibližně do května 2020. Žáci nižšího gymnázia mohou stále navštěvovat kroužky fyziky nebo biologie v obvyklém čtvrtečním termínu.

Nové pomůcky pro informatiku

Obtížný a zároveň velmi úspěšný projekt IROP CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_053/0004933 dospěl ke svému zdárnému konci. Podařilo se zrenovovat zadní vchod budovy školy a rozšířit bezbariérovost do celého zvýšeného přízemí budovy školy ve Vrchlabí.

Stavební úpravy byly nejsložitější částí projektu – půl roku se nedařilo vysoutěžit stavitele a projekt tak nabral velké zpoždění. Viditelné výsledky se začaly objevovat teprve po příchodu Ing. Vítové do vedení projektu v lednu 2019.

V okamžiku, kdy byly zajištěny stavební práce, jsme se mohli zaměřit na učební pomůcky. Pořídit například stacionární 3D skener pro skenování prostorových objektů a kvalitní tiskárnu pro bezhlučný 3D tisk s potřebnými programy už nebylo složité.

Zdroj: http://www.easy3d.co.il/en/products/3d-scanners/david-sls-2

Volnočasové aktivity pro žáky ZŠ a SŠ v ORP Vrchlabí – Gymnázium Vrchlabí (IROP)

logolink5CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_053/0004933
Smyslem projektu je zkvalitnění výuky zájmového a neformálního vzdělávání, maximální zajištění jejího souladu s postupy a procesy, které jsou aplikovány v praxi, aby absolventi kurzů byli maximálně připraveni pro vstup na trh práce, či studium polytechnických a přírodovědných oborů a našli své uplatnění.

Cílem projektu je zajištění bezbariérového přístupu do prostor, v kterých bude probíhat výuka kurzů zájmového a neformálního vzdělávání, zajištění bezbariérového přístupu sociálního zařízení, pořízení moderního vybavení pro kurzy zájmového a neformálního vzdělávání. Cílem projektu je rovněž úprava zeleně a venkovního prostranství, čímž dojde k vytvoření vhodnějšího studijního prostředí.

Po dokončení projektu budou v konečném stavu prostory, ve kterých dochází k výuce zájmového a neformálního vzdělávání, disponovat moderními technickými pomůckami pro výuku polytechnického kurzu „Bádáme v kroužku Galileo“ a přírodovědného kurzu „Zkoumáme přírodu“. Učebny budou sloužit ke zkvalitnění kapacit pro účely dalšího vzdělávání ve vazbě na potřeby sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce a zvýšení zájmu žáků z ORP Vrchlabí o polytechnické a přírodovědné vzdělávání. Provedené stavební úpravy povedou k zabezpečení bezbariérového přístupu od vstupu do školy k podpořeným odborným učebnám, ve kterých bude probíhat výuka polytechnického a přírodovědného kurzu, a rovněž k zajištění bezbariérového přístupu sociálního zařízení.

Projekt je realizován za finanční podpory Evropské unie.