Nová informatika: bitmapová grafika

Grafik a ilustrátor Aaron Porter z Chicaga se začne podílet (prostřednictvím on-line kurzu Photopea) na výuce bitmapové grafiky na naší škole.

About:
Hi, I am Aaron Porter, a graphic artist and illustrator.
I grew up in the city of Chicago and graduated from Northern Illinois University with a degree in Scientific Illustration and a habit of carrying a camera with me where ever I go.
I worked in newspapers for a number of years doing deadline driven info graphics and the always welcomed illustration.
I studied painting at the University of Miami. After I got my MFA in painting, to celebrate, I took a three year break from the „real-world“ and taught English in Kyoto, Japan. I also did lots of painting there and showed my work a few times.
After that great adventure I landed in upstate New York where I am currently freelancing. I do illustrations, info graphics, animated explainer videos, 3D modeling, logos, brochures, photo compositing and retouching.

Maturitní témata z IVT 2021/22

  • 1. Soubor, Domů, Schránka, Písmo v textovém editoru
  • 2. Odstavec, Styly, Najít v textovém editoru
  • 3. Vložení, Kreslení, Návrh v textovém editoru
  • 4. Rozložení, Reference, Pole, Korespondence v textovém editoru
  • 5. Nahradit, Třídění dat, Revize, Zobrazení v textovém editoru
  • 6. Typografické zásady pro psaní dokumentu v textovém editoru
  • 7. Prezentace v PowerPointu
  • 8. Počítačová grafika
  • 9. Hardware
  • 10. Základní editace, formátování v tabulkovém kalkulátoru
  • 11. Matematické funkce v tabulkovém kalkulátoru
  • 12. Logické a časové funkce v tabulkovém kalkulátoru
  • 13. Textové funkce v tabulkovém kalkulátoru
  • 14. Online aplikace MS Excel 365
  • 15. Hypertext
  • 16. Makroprogramování
  • 17. Blokové (vizuální) programování
  • 18. Strukturované programování, struktura zdrojového kódu, deklarační část, blok programu, přiřazení, typy proměnných
  • 19. Podmínka IF ve strukturovaném programování
  • 20. Cykly ve strukturovaném programování
  • 21. Třídění pole proměnných ve strukturovaném programování
  • 22. Procedury a funkce ve strukturovaném programování
  • 23. Objekty, třídy, knihovny, typy v objektovém programování
  • 24. Funkce v objektovém programování
  • 25. Podmínka v objektovém programování
  • 26. Cykly v objektovém programování
  • 27. Knihovna math, knihovna random v objektovém programování

Online výuka s Pavlem Andresem, ČVUT

V úterý dne 22. 12. 2020 se v rámci projektu „Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji I“ uskutečnil zajímavý a velmi podnětný seminář „Hrátky s Excelem“, který vedl Ing. Bc. Pavel Andres, Ph.D., ING.PAED.IGIP. Výuky se účastnili vybraní studenti z vyššího gymnázia a společně s panem lektorem probrali základy Excelu (verze Mac i Windows), jména buněk, násobení buněk, tři typy adresování, násobení matic, výpočty obsahující úrokovou míru a podmíněné formátování. Výuka byla intenzivní a studenti (hlavně z 6. A a 1. B) získali velký nadhled v oblasti práce s tabulkovým kalkulátorem Excel 2019/365.