Ukončení projektu IROP

V rámci České republiky byla naše škola jedním z pěti gymnázií, kterým se v roce 2018 podařilo uspět v celorepublikové výzvě č. 56 „Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání“.
Projekt jsme pojmuli jako malý technologický projekt, jehož cílem bylo umožnit žákům pracovat s moderními technologiemi, které jsou mimo finanční možnosti naprosté většiny rodičů.
Povinnou součástí projektu bylo zpřístupnění zvýšeného přízemí pro vozíčkáře. Díky tomu se může účastnit školní výuky i jedna naše studentka, která je po nedávné dopravní nehodě upoutána na invalidní vozík. Věříme, že dočasně, a přejeme jí brzké uzdravení.
Za pomoc s administrací projektu děkujeme Královéhradeckému kraji a za dobře provedené stavební práce děkujeme vrchlabské firmě STAS. Zástupcům města Vrchlabí děkujeme za celkovou pomoc, bez které bychom se těžko obešli a těšíme se na další spolupráci.

Volnočasový kroužek „3D modelování“ pro žáky VG

Od pátku 25. 10. 2019 začíná ve škole nový kroužek „3D modelování“. Je určen pro žáky vyššího gymnázia (primárně pro maturanty) a bude se konat v pátek od 14:00 hodin. Náplní kroužku v obvyklé délce trvání 90 minut bude 3D skenování, 3D úpravy v programu Autodesk Fusion 360 / ThinkerCAD a 3D tisk. Čtvrteční kroužek informatiky pro nižší gymnázium bude přerušen přibližně do května 2020. Žáci nižšího gymnázia mohou stále navštěvovat kroužky fyziky nebo biologie v obvyklém čtvrtečním termínu.

Nové pomůcky pro informatiku

Obtížný a zároveň velmi úspěšný projekt IROP CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_053/0004933 dospěl ke svému zdárnému konci. Podařilo se zrenovovat zadní vchod budovy školy a rozšířit bezbariérovost do celého zvýšeného přízemí budovy školy ve Vrchlabí.

Stavební úpravy byly nejsložitější částí projektu – půl roku se nedařilo vysoutěžit stavitele a projekt tak nabral velké zpoždění. Viditelné výsledky se začaly objevovat teprve po příchodu Ing. Vítové do vedení projektu v lednu 2019.

V okamžiku, kdy byly zajištěny stavební práce, jsme se mohli zaměřit na učební pomůcky. Pořídit například stacionární 3D skener pro skenování prostorových objektů a kvalitní tiskárnu pro bezhlučný 3D tisk s potřebnými programy už nebylo složité.

Zdroj: http://www.easy3d.co.il/en/products/3d-scanners/david-sls-2

Volnočasové aktivity pro žáky ZŠ a SŠ v ORP Vrchlabí – Gymnázium Vrchlabí (IROP)

logolink5CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_053/0004933
Smyslem projektu je zkvalitnění výuky zájmového a neformálního vzdělávání, maximální zajištění jejího souladu s postupy a procesy, které jsou aplikovány v praxi, aby absolventi kurzů byli maximálně připraveni pro vstup na trh práce, či studium polytechnických a přírodovědných oborů a našli své uplatnění.

Cílem projektu je zajištění bezbariérového přístupu do prostor, v kterých bude probíhat výuka kurzů zájmového a neformálního vzdělávání, zajištění bezbariérového přístupu sociálního zařízení, pořízení moderního vybavení pro kurzy zájmového a neformálního vzdělávání. Cílem projektu je rovněž úprava zeleně a venkovního prostranství, čímž dojde k vytvoření vhodnějšího studijního prostředí.

Po dokončení projektu budou v konečném stavu prostory, ve kterých dochází k výuce zájmového a neformálního vzdělávání, disponovat moderními technickými pomůckami pro výuku polytechnického kurzu „Bádáme v kroužku Galileo“ a přírodovědného kurzu „Zkoumáme přírodu“. Učebny budou sloužit ke zkvalitnění kapacit pro účely dalšího vzdělávání ve vazbě na potřeby sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce a zvýšení zájmu žáků z ORP Vrchlabí o polytechnické a přírodovědné vzdělávání. Provedené stavební úpravy povedou k zabezpečení bezbariérového přístupu od vstupu do školy k podpořeným odborným učebnám, ve kterých bude probíhat výuka polytechnického a přírodovědného kurzu, a rovněž k zajištění bezbariérového přístupu sociálního zařízení.

Projekt je realizován za finanční podpory Evropské unie.

Přírodovědná exkurze k Pančavskému vodopádu

Dne 16.10.2018 jsme uskutečnili exkurzi k Pančavskému vodopádu. Vyjeli jsme lanovkou na Medvědín, pokračovali přes Šmídovu vyhlídku na Zlaté návrší, přes Pančavský vodopád k Labské boudě a Labským dolem zpět do Špindlerova Mlýna. Zaměřili jsme se zejména na podzimní flóru Krkonoš a geomorfologii Krkonoš s ukázkami kvádrovité odlučnosti žuly. Změřili jsme pH vody v rašeliništi, Pančavě i Labi. Počasí nám přálo 🙂
Do Vrchlabí jsme se vrátili v 16 hodin, doprava byla žákům hrazena z projektu I-KAP.