Volnočasový kroužek „3D modelování“ pro žáky VG

Od pátku 25. 10. 2019 začíná ve škole nový kroužek „3D modelování“. Je určen pro žáky vyššího gymnázia (primárně pro maturanty) a bude se konat v pátek od 14:00 hodin. Náplní kroužku v obvyklé délce trvání 90 minut bude 3D skenování, 3D úpravy v programu Autodesk Fusion 360 / ThinkerCAD a 3D tisk. Čtvrteční kroužek informatiky pro nižší gymnázium bude přerušen přibližně do května 2020. Žáci nižšího gymnázia mohou stále navštěvovat kroužky fyziky nebo biologie v obvyklém čtvrtečním termínu.

Nové pomůcky pro informatiku

Obtížný a zároveň velmi úspěšný projekt IROP CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_053/0004933 dospěl ke svému zdárnému konci. Podařilo se zrenovovat zadní vchod budovy školy a rozšířit bezbariérovost do celého zvýšeného přízemí budovy školy ve Vrchlabí.

Stavební úpravy byly nejsložitější částí projektu – půl roku se nedařilo vysoutěžit stavitele a projekt tak nabral velké zpoždění. Viditelné výsledky se začaly objevovat teprve po příchodu Ing. Vítové do vedení projektu v lednu 2019.

V okamžiku, kdy byly zajištěny stavební práce, jsme se mohli zaměřit na učební pomůcky. Pořídit například stacionární 3D skener pro skenování prostorových objektů a kvalitní tiskárnu pro bezhlučný 3D tisk s potřebnými programy už nebylo složité.

Zdroj: http://www.easy3d.co.il/en/products/3d-scanners/david-sls-2

Volnočasové aktivity pro žáky ZŠ a SŠ v ORP Vrchlabí – Gymnázium Vrchlabí (IROP)

logolink5CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_053/0004933
Smyslem projektu je zkvalitnění výuky zájmového a neformálního vzdělávání, maximální zajištění jejího souladu s postupy a procesy, které jsou aplikovány v praxi, aby absolventi kurzů byli maximálně připraveni pro vstup na trh práce, či studium polytechnických a přírodovědných oborů a našli své uplatnění.

Cílem projektu je zajištění bezbariérového přístupu do prostor, v kterých bude probíhat výuka kurzů zájmového a neformálního vzdělávání, zajištění bezbariérového přístupu sociálního zařízení, pořízení moderního vybavení pro kurzy zájmového a neformálního vzdělávání. Cílem projektu je rovněž úprava zeleně a venkovního prostranství, čímž dojde k vytvoření vhodnějšího studijního prostředí.

Po dokončení projektu budou v konečném stavu prostory, ve kterých dochází k výuce zájmového a neformálního vzdělávání, disponovat moderními technickými pomůckami pro výuku polytechnického kurzu „Bádáme v kroužku Galileo“ a přírodovědného kurzu „Zkoumáme přírodu“. Učebny budou sloužit ke zkvalitnění kapacit pro účely dalšího vzdělávání ve vazbě na potřeby sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce a zvýšení zájmu žáků z ORP Vrchlabí o polytechnické a přírodovědné vzdělávání. Provedené stavební úpravy povedou k zabezpečení bezbariérového přístupu od vstupu do školy k podpořeným odborným učebnám, ve kterých bude probíhat výuka polytechnického a přírodovědného kurzu, a rovněž k zajištění bezbariérového přístupu sociálního zařízení.

Projekt je realizován za finanční podpory Evropské unie.

Přírodovědná exkurze k Pančavskému vodopádu

Dne 16.10.2018 jsme uskutečnili exkurzi k Pančavskému vodopádu. Vyjeli jsme lanovkou na Medvědín, pokračovali přes Šmídovu vyhlídku na Zlaté návrší, přes Pančavský vodopád k Labské boudě a Labským dolem zpět do Špindlerova Mlýna. Zaměřili jsme se zejména na podzimní flóru Krkonoš a geomorfologii Krkonoš s ukázkami kvádrovité odlučnosti žuly. Změřili jsme pH vody v rašeliništi, Pančavě i Labi. Počasí nám přálo 🙂
Do Vrchlabí jsme se vrátili v 16 hodin, doprava byla žákům hrazena z projektu I-KAP.