Doporučujeme
Pololetní hodnocení
Naše škola bude 1. pololetí školního roku 2020/2021 hodnotit na vysvědčení klasifikací (známkou). Hodnocení bude vycházet ze zjištěné míry dosažení školních výstupů a může být přihlédnuto i k dalším skutečnostem ovlivňující výsledky vzdělávání. Takovými skutečnostmi podle MŠMT jsou:
- účast na distanční výuce;
- aktivita při distanční výuce (aktivní zapojení se do učení v synchronní i asynchronní distanční výuce);
- osvojení si nové dovednosti komunikovat v prostředí platforem s učiteli i spolužáky;
- řešení problémů spojených s distanční výukou, tvořivost, adaptabilita apod.;
- schopnost organizovat si čas a učení v podmínkách, v nichž žák výrazně přebírá odpovědnost za svou práci;
- to, jak si žák vytvořil prostředí pro učení doma;
- to, jak si v digitálním zařízení vytvořil osobní učební prostředí;
- to, jak si osvojil nové digitální kompetence související s distanční výukou synchronní i asynchronní formou;
- to, jak při distančním vzdělávání podporuje spolužáky;
- to, jak plnil zadané úkoly (včasnost, kvalita, ale i tvořivost apod.);
- to, zda a jak plnil další doplňkové úkoly;
- to, zda si žák pamatuje znalosti nabyté při prezenční výuce a dříve osvojené znalosti a dovednosti dokáže při dalším procesu učení používat;
- osobní portfolio žáka (v listinné či digitální podobě).
Hodnocení žáků je v kompetenci vyučujícího, který na začátku školního roku pro žáky stanovil kritéria a podmínky hodnocení daného předmětu.
Huehuetla tepehua!
Zaklínadlo? Nikoli. Jedná se o jazyk pocházející ze severovýchodní části Mexika. S tímto, ale i s dalšími jazyky (svahilština, rapanuiština, turečtina či malajština) se popasovali účastníci České lingvistické olympiády, mezi nimiž mělo své zástupce i Krkonošské gymnázium. Nejlépe se z našich studentů dařilo Julianu Machotovi ze 4.B. Na pomyslných stupních vítězů gymnázia by stanula ještě Veronika Mejsnarová (4.A) následována Janem Kalenským (rovněž 4.A).
Všem zúčastněným děkujeme za jejich výkony a doufáme, že za rok se řady zájemců o tuto nelehkou soutěž ještě rozšíří.
Distanční výuka i v dalším týdnu
Vážení rodiče, milí žáci,
od 4. 1. 2021 probíhá výuka podle protiepidemického systému PES v 5. stupni, což znamená, že se všechny třídy naší školy vzdělávají distančně. O dalším průběhu vzdělávání vás budeme včas informovat. Povoleny jsou individuální konzultace v režimu jeden učitel a jeden žák. Konzultace jsou vždy na domluvě učitele a žáka. Jídelna ve Slovanské ulici opět přechází do režimu, kdy se v jídelně mohou stravovat pouze zaměstnanci přítomní na pracovišti a žáci v prezenční výuce (stravování v jídelně je z důvodu rekonstrukce možné až od středy 6.1.2021, do té doby všichni odebírají oběd v jídlonosiči). Žáci v distanční výuce mají nárok na dotovaný oběd, ale musí si ho odebrat s sebou v jídlonosiči. Obědy si musíte přihlásit.
Mgr. Martin Vlášek, ředitel školy
PULS, leden 2021
Online výuka s Pavlem Andresem, ČVUT
V úterý dne 22. 12. 2020 se v rámci projektu „Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji I“ uskutečnil zajímavý a velmi podnětný seminář „Hrátky s Excelem“, který vedl Ing. Bc. Pavel Andres, Ph.D., ING.PAED.IGIP. Výuky se účastnili vybraní studenti z vyššího gymnázia a společně s panem lektorem probrali základy Excelu (verze Mac i Windows), jména buněk, násobení buněk, tři typy adresování, násobení matic, výpočty obsahující úrokovou míru a podmíněné formátování. Výuka byla intenzivní a studenti (hlavně z 6. A a 1. B) získali velký nadhled v oblasti práce s tabulkovým kalkulátorem Excel 2019/365.
Debatní soutěž Studentská Agora
Debatní tým studentů vrchlabského gymnázia se v pátek 11. prosince 2020 účastnil debatní soutěže Studentské Agory. Soutěž proběhla netradičně v on-line prostoru, proto zápolilo v debatním ringu pouze pět škol. Naše družstvo složené ze sedmi studentů (6. A, 2. B a 5. A) se v konkurenci gymnázií z Prahy, Kutné Hory a Berouna neprosadilo, ale studenti z tohoto klání s převážně staršími studenty vyšli se ctí. V základních dvou kolech se totiž naše družstvo setkalo s pozdějšími vítězi finálových debat: pražským Arcibiskupským gymnáziem a kutnohorským Gymnáziem Jiřího Ortena. Celý příspěvek